Cerca
  • Antonio

Quarantine photography

[In Italiano sotto]


Like so many photographers, especially residents of the states most affected by Covid-19 and with severe restrictions, I gave up my photographic outings in nature. In such periods, time never seems to pass, and one is often overwhelmed by a feeling of being unwell. In order not to fall into total discomfort, I created a series of close ups of flowers and plants using my small home balcony; in this way I trained my mind, my creativity and in the meantime I removed bad thoughts. The result is a set of images that tell my emotions in a gray period like the clouds in the winter sky, images that in the future I will probably look at with a modicum of nostalgia and melancholy, a small furrow of my past that will echo forever in deep in my soul. I wish you a good vision




Come tanti fotografi, specialmente residenti negli stati più colpiti dal Covid-19 e con forti restrizioni, ho rinunciato alle mie uscite fotografiche in natura.

In periodi simili il tempo sembra non trascorrere mai, e si viene spesso sopraffatti da una sensazione di malessere. Per non cadere nello sconforto totale, ho creato una serie di close up di fiori e piante sfruttando il mio piccolo balcone di casa; ho in questo modo allenato la mia mente, la mia creatività e nel frattempo allontanato i cattivi pensieri. Il risultato è un insieme di immagini che raccontano le mie emozioni in un periodo grigio come le nuvole nel cielo d'inverno, immagini che in futuro guarderò probabilmente con un briciolo di nostalgia e malinconia, un piccolo solco del mio passato che echeggerà per sempre in fondo alla mia anima.

Vi auguro una buona visione
















www.antonioaleo.it - Seguimi su Facebook ed Instagram



58 visualizzazioni2 commenti

© 2012 - 2019 by Antonio Aleo. All rights reserved.

  • Grey Instagram Icona
  • Grey Facebook Icon